تلاش ۲۴ ساعته پاکبانان

اصلی ترین وظیفه این اداره نظارت بر امر نظافت، جمع آوری و حمل زباله به محل دفن است که تحقق این مهم با پاکبان های عزیز به عنوان شریف ترین و زحمتکش ترین نیروهای خدوم شهرداری امکان پذیر است، شهرداری تربت جام با عمری قریب به ۹۰سال در شهری با جمعیت بالغ بر یکصد هزار نفر از جمله شهرهای مهم استان خراسان رضوی محسوب می شود، تجربه اداره شهرهای مختلف در طول سالها نشان می دهد که در میان تمامی درخواستها و تقاضاهای شهروندان از مدیریت شهری ، نظافت شهر از جایگاه ویژه ای برخوردار است .

در تربت جام نیز مانند تمامی شهرها پاکیزگی شهر در همه دوره های مدیریت شهری بویژه در دوره اخیر از الویت ها بوده و تلاش می شود برنامه ریزی ها به این مهم معطوف گردد که قطعا تحقق این مهم با تلاش پاکبانان عزیز شهر بعنوان زحمتکش ترین نیروهای خدوم شهرداری امکان پذیر است.
پاکبانانی که در تمامی ساعات شبانه روز و بدون توجه به مناسبت های شادی و غم‌ ، گرما و سرما ، برف و باران، همواره در سطح شهر حضور دارند تا شهری پاکیزه بسازند . با این شرایط فرصتی است برای یادآوری تمامی تلاشها و مجاهدت های این قشر که سخت ترین وظایف را با همتی مثال زدنی انجام می دهند، پاس بداریم ، به این امید که مردم خوب شهرمان صبح خود را با منظره ای زیبا از شهر و آخرین ساعات حضور در خیابانها را با تصویر زیبایی از جذابیت ها تربت جام آغاز و به پایان برسانند.
اداره خدمات شهری با تعداد ۱۹۰ نفر نیرو در سه شیفت و به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند و روزانه حدود یکصد تن زباله از سطح شهر جمع آوری و به محل دفن هدایت می کنند.
فعالیت کلی خدمات شامل رفت و روب معابر، نظافت سطح شهر و پیاده روها ، نظافت و لایروبی جوی ها و کانال ها ، جمع آوری زباله های خانگی، جمع آوری سگ های ولگرد سطح شهر و….. است.
هر چند که تیم های گروهی پاکبانان با توجه به نیاز نظافت در مناطق مختلف و محلات، در هر روز انجام می شود و همچنین تیم شستشو و رفع مسدودی پل ها و مسیر انتقال آبهای سطحی و تیم های شستشو و ضدعفونی باکس های ثابت زباله معابر به صورت روزانه در حال انجام است.
از دیگر واحدهای خدمات شهر به واحد اجراییات می توان اشاره کرد که وظیفه رفع سد معبر خیابانها و رفع مزاحمت از پیاده روها و همچنین جمع آوری متکدیان و معتادین متجاهر را برعهده دارد.
سیدجواد حسین زاده/ مسئول اداره نظارت بر خدمات شهری

درباره ی shahrdari

مطلب پیشنهادی

مروری بر اقدامات عمرانی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

الف- سال ۱۴۰۱ : ۱ – اجرای آسفالت معابر ۱۲۰ هزار متر مربع از محل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *