تغییر نگاه سنتی به مدرن در اداره شهر تربت جام

شهردار تربت جام گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی شهروندان، رکود بازار مسکن و ساخت و ساز، افزایش سرسام آور تورم و هزینه های بالای اجرای پروژه های مدیریت شهری باعث شده شهرداری ها برای اجرای برنامه های توسعه شهری با مشکلات عدیده ای روبرو شوند.
دکتر اصغر خوشخو افزود: با اتکا بیش از حد شهرداری ها به درآمدهای ناپایدار، نمی توان شهر را با درآمد حاصل از کمک های دولتی، فروش زمین و تراکم و کسب عوارض اداره کرد.
ووی ادامه داد: شهرداری تربت جام نیز به دنبال راهکارهای جدیدی برای برون رفت از این وضعیت بوده و مدیریت شهری معتقد است باید با تقویت درآمدهای پایدار و روش های نوین راه را برای مسیر توسعه شهری هموار کند.
خوشخو افزود: رویکرد ما در این دوره بیشتر تمرکز بر تغییر روش های مدیریتی از نگاه سنتی به نگاه مدرن و جدید در اداره شهر است و تلاش می کنیم به سمت تامین منابع درآمدی با شیوه های جدید حرکت کنیم. گرچه رنج این شیوه بیشتر متوجه مدیران کنونی شهرداری است و باید جرات ریسک را داشته باشیم
وی ادامه داد: شهر ما ظرفیت ها و توانمندی های فراوانی در بخش های مختلف دارد، فرهنگی غنی در آداب و رسوم ، گنجینه های ارزشمند هنری در سطح کشوری و جهانی و نیز ظرفیت هایی در حوزه های مختلف و قرار گرفتن در مسیر ترانزیتی کشور افعانستان که باعث شده این شهر پذیرای هزاران نفر در حوزه های خدماتی، آموزشی و . . . باشد ولی متاسفانه به رغم وجود این ظرفیت های فراوان تا کنون در جذب سرمایه گذار چندان موفق نبودیم.
شهردار تربت جام افزود: مدیریت شهری در این دوساله اخیر تمرکز خود را بر شناسایی و معرفی فرصت های سرمایه گذاری گذاشته و به عنوان پیش قراول در استان خراسان رضوی در این حوزه نسبت به تهیه و تدوین اطلس سرمایه گذاری اقدام نموده و در مطالعات اولیه حدود ۱۹ فرصت سرمایه گذاری در حوزه های مختلف از جمله گردشگری، تجاری، خدماتی، رفاهی، فرهنگی، ورزشی، پارکینگ طبقاتی، درآمدهای پایدار و غیره احصاء و نسبت به تهیه تعدادی بسته سرمایه گذاری اقدام گردیده است
وی بیان داشت: در حوزه هوشمند سازی و درآمد پایدار قرارداد ممیزی املاک، هوشمندسازی، ایجاد شهرداری الکترونیک و وصول مطالبات که به صورت B.O.T برای اولین بار در کشور منعقد گردید .
در حوزه فرهنگی قرارداد تجهیز و بهره برداری سینما تربت جام
در حوزه گردشگری قرارداد احداث خیابان غذا و تکمیل و تجهیز دروازه زیارت
ایجاد فود استریت در حاشیه مسیر تندرستی واقع در بلوار خلیج فارس نیز به متقاضیان امر به تعداد حدود ۳۰ غرفه
شهردار تربت جام ادامه داد: یکی از اقدامات موثر و موفق شهرداری تربت جام, در حوزه نهضت ملی مسکن میباشد که به شکل منحصر به فرد در شهر تربت جام انجام شده و سبب گردیده مجموعه اقدامات این شهرداری در کنار سایر دستگاههای مرتبط , رتبه پیشرفت نهضت ملی مسکن شهرستان تربت جام را در سطح استان به رتبه برتر ارتقاء بخشد

درباره ی shahrdari

مطلب پیشنهادی

مروری بر اقدامات عمرانی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

الف- سال ۱۴۰۱ : ۱ – اجرای آسفالت معابر ۱۲۰ هزار متر مربع از محل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *