میدان نماز

چرا شهروندان باید عوارض شهری پرداخت کنند؟

شهرداری ارگانی نیمه‌دولتی و با کمترین بودجه دولتی که برای توسعه و بهبود وضعیت شهری ایجاد شده است و تحقق عوارض شهری از مهم‌ترین نیازهای اساسی و از مطمئن‌ترین راه‌ها برای دستیابی به درآمد شهری محسوب می شود.

طی چند دهه گذشته شاهد افزایش وظایف شهرداری‌ها به عنوان سازمان‌های خدماتی و مردم نهاد هستیم و کاهش درآمدها به علت رکود بازار مسکن و ساخت و ساز شهرداری ها را با مشکل جدی روبرو کرده و اگر می‌بینیم در برخی از شهرها مردم از امکانات مناسب، فضای دلنشین و خدمات شهری با کیفیت بهره مند هستند، دلیلش بیش از هر چیز به خود آنها باز می‌گردد.
بدون شک اگر مردم در تامین بخشی از هزینه‌های شهر مشارکت نداشته باشند، مدیریت شهری به تنهایی نمی تواند اهداف پیش بینی شده در حوزه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و … را به درستی محقق کند.
اگر شهروندان عوارض پسماند مسکونی خود را به موقع پرداخت کنند، سبب ارایه خدمات بهتر و بیشتر در حوزه پسماند می‌شود و از این طریق شهرداری با کیفیت بهتر و استاندارد، پسماند را از شهر جمع آوری و دفع می‌کند که خود، سلامت شهروندان و بهبود محیط زیست را در پی دارد.
در حوزه نوسازی هم همین اتفاق می افتد، بسیاری از مشکلات شهری مانند آلودگی و ترافیک بر طرف می‌شوند، در واقع یک چرخه سالم است که نتایج آن مستقیم به خود شهروندان باز می‌گردد.
شهروندان شهرهای توسعه یافته، در تامین هزینه های شهر و ایجاد درآمد پایدار برای شهرداری‌ها نقش به‌سزایی دارند و با پرداخت عوارض، سهم خود را از خدماتی که دریافت می‌کنند می‌پردازند.این شهروندان شهر را از آن خود می‌دانند و به دنبال ایفای نقش خود برای آبادانی و توسعه هر چه بیشتر آن هستند.

درباره ی shahrdari

مطلب پیشنهادی

مروری بر اقدامات عمرانی سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲

الف- سال ۱۴۰۱ : ۱ – اجرای آسفالت معابر ۱۲۰ هزار متر مربع از محل …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *